ZŠ ŠUMPERK, DR. E.BENEŠE 1 "JEDNIČKA"

Aktuálně

Have you ever been to England? We have.

Vstříc dobrodružství jsme vyrazili druhého května po obědě. Čekala nás dlouhá jízda autobusem na francouzské pobřeží a odtud pak podmořským tunelem na půdu Spojeného království Velké Británie a Severního Irska. Čekalo nás několik dní cestování, nových zážitků a zkušeností a poznávání zajímavých míst i lidí v cizí zemi.
Po noci strávené v autobuse jsme celý páteční den strávili v Londýně. Na hlavní město jsme se podívali z ptačí perspektivy při projížďce na Londýnském Oku, prošli se ulicemi a parky City, projeli londýnskou podzemkou a na závěr navštívili muzeum Madame Tussauds se stovkami voskových figurín. Večer jsme se ubytovali v anglických rodinách na předměstí Londýna a poprvé povečeřeli s náhradními rodiči.
Sobota patřila návštěvě vodního hradu Leeds Castle a procházce po rozsáhlém parku se spoustou krásných stromů, rostlin a ptactva. Odpoledne jsme se přesunuli do přímořského městečka Hastings, kde nás čekala prohlídka místa s bohatou historií nazvaného Pašerácké jeskyně. Samozřejmě nám zbyla trocha času na malé nákupy a ochutnávku vyhlášených fish and chips.
V neděli jsme vyrazili do královského města Windsoru s nadějí, že se staneme svědky oznámení narození dalšího královského potomka. Bohužel vše přišlo až následující den. Procházka po městě byla příjemná, navštívili jsme místní kostel a podívali se alespoň zvenku na hrad, sídlo královny Alžběty II. Po obědě už nás čekalo celé odpoledne v zábavním parku Legoland, kde jsme si vystáli pěkně dlouhé fronty na pár atrakcí, ale stálo to za to. Užili jsme si spoustu legrace. A najednou tu byl poslední večer v našich náhradních rodinách a ráno rozloučení s dočasným domovem.
Pondělí jsme zahájili v Londýně plavbou lodí z Greenwiche k nejstarší části města, hradu Toweru. Prohlédli jsme si korunovační klenoty (tentokrát bez fronty) a další cennosti anglického pokladu, někteří z nás navštívili výstavy historických sbírek, další se prošli po areálu hradu a chvíli po poledni jsme už putovali společně po ulicích a čtvrtích Londýna.
Cesta zpět domů byla pro některé nekonečná, jiným se naopak nechtělo a ještě by pár dnů zůstali. Před pátou hodinou úterního odpoledne nás páni řidiči v pořádku dopravili do Šumperku. Zájezd se povedl, všichni se vrátili v pořádku a doufejme, že spokojení. Tak zase někdy příště……....................foto.................

Ivana Brázdová, Agnesa Šteindlová, Martina Vagnerová, Kamila Novotná

„Pro nás byl zájezd do Anglie super nejen proto, že jsme poznaly nový stát a nová místa, ale i proto, že jsme bydlely v místních rodinách, se kterými jsme si anglicky povídaly o tom, jak to u nich chodí a taky jak to je u nás, takže jsme Anglii poznaly ve více věcech.“

Klárka a Pája

<< Zpět na předchozí stránku

kodowanie html5 css, projektowanie stron internetowych , PSD2HTML, PSD HTML, proste strony www, cięcie PSD, tworzenie stron,